colliecorner

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Lycka, planer & en stor portion kärlek.

Av Marie - 27 februari 2010 17:51

Varit en härlig dag trots massa snöande. :)

Känns inte som att jag fått så väldigt mycket gjort än men tänkte ta fram både dammsugare och skurmopp och snygga till lite här.

Lillsnörp ligger och sover efter en urmysig promenad i Noliaparken för ett tag sen. Där fick han ränna runt litegrann, lös faktiskt, så vi kastade lite pinne och busade på lite. :)

Hittade för övrigt en massa bilder på mobilen som jag tänkte bjuda på. Bl.a från samma dag som vi hämtade hem lillen (5 dec.)..har ju hänt en del sen dess kan man säga. Kan knappt dra mig till minnes att han varit så liten. Tiden går verkligen fort. Sjukt. Tog även några bilder idag o filmade en snutt så ska försöka lägga upp det här så ni får se. :)


Jag har ju berättat lite om att jag var på arbetsintervju tidigare i veckan. I förrgår ringde hon från kommunen upp mig och sa att dom väldigt gärna ville att jag skulle åka och träffa brukaren och även assistenten som var med på intervjun. Så igår 16:30 skulle jag vara där.

Inte så lätt att hitta i det området men till slut kom jag faktiskt fram efter lite guidning från assistenten. :)

Vi fikade och pratade lite och jag måste verkligen säga än en gång - jag hoppas såå mycket att dom väljer mig! Brukaren var hur rar som helst och ass. var jättegullig. Mycket lättsam och jättetrevlig.

Fick en liten inblick i hur schemat ser ut, just den raden jag isåfall kommer gå på och det såg superbra ut. Ganska långa pass men å andra sidan är dom inte speciellt många då det är en 70%-tjänst.

Till veckan får jag nog veta hur det blir så jag håller tummarna så hårt att knogarna vitnar!

Eftersom man har en hel del tid över, både isåfall när man jobbar natt men även p.g.a att ganska många dagar är lediga så har jag även tagit ett annat beslut. Jag ska läsa upp lite ämnen på distans samtidigt som jag jobbar. Har suttit och kollat upp lite olika skolor, vilka som erbjuder distansutbildning, vad nuvarande/f.d. elever tycker om just den skolan m.m och det känns som att NTI verkar vara ett bra val. Där finns lärare som arbetar heltid med just distanselever så där kan man få hjälp hela dagarna, både via telefon och via mail så det känns jättebra om det vore så att man skulle behöva hjälp med något. Allt känns så himla bra nu! Verkligen jättebra! Det känns som att jag har en plan, och en bra plan dessutom. Och jag känner mig väldigt positiv till allt det här. Till att äntligen (förhoppningsvis iaf) få jobba igen, att ha tagit ett moget beslut om att ta ansvar för mina mindre bra betyg och försöka snygga till dom så bra det bara går...det känns bara så bra!!

Efter att jag läst upp betygen tänkte jag försöka söka in på antingen fristående kurser som skulle kunna vara bra att ha/intressanta eller kanske möjligtvis en KY-utbildning eller liknande. Har inte bestämt riktigt än utan jag tänkte att jag börjar med att läsa upp betygen. Och det ska faktiskt bli väldigt roligt! Bara jag får jobbet kommer allt att ordna sig, så känns det. Jag kommer ha fritt fram att få söka till dom kurser jag vill läsa upp. Just nu, medan man har A-kassa så är det inte riktigt så enkelt. Man måste nämligen ansöka om att få plugga hos A-kassan vilket dom i sin tur ska göra utredning på och behandla. Visst verkar det underligt?! Det är väl annars ett gyllene tillfälle för den som är arbetslös att plugga, t.ex halvfart på distans när man ändå har så mycket tid. Då är du ju inte hindrad från att ta ett jobb om så erbjuds. Jag tycker det verkar onödigt konstigt iaf.

Men hur som helst - nästa vecka hoppas jag kommer bli den bästa veckan på länge!! Jag får förhoppningsvis besked om jobbet och när jag isåfall kommer kunna påbörja inskolning, jag ska åka och hälsa på familjen en sväng. Blir nog bara nån dag eftersom jag såklart måste vara hemma om jag får jbt. :)

Det har ju varit lite tufft nu sen jag återigen blev arbetslös. Har inte gått så bra på den fronten faktiskt. Kanhända har jag mig själv att skylla för vissa saker, kanhända beror det helt enkelt på att jag haft otur och hamnat på en del mysko ställen som till en början verkat perfekta. Möjligtvis har jag haft krav som varit på tok för höga eller ansett att jag kan få bättre. Men de facto känner jag nu att jag står med båda fötterna på jorden, att man är sin egen lyckas smed och att framtiden blir vad man gör den till. Man kan gå in med halvdan inställning men då blir ju reslutatet därefter också. Jag går in i allt detta med en snuskigt positiv inställning och därför hoppas jag så mycket på att det går vägen också. Att dom väljer mig!

Nog vet jag att jag kan vara gnällig och irriterande som få men man kan faktiskt ändras. Och det ska jag verkligen försöka att göra. Jag vill vara en person som folk tycker är sprudlande, snäll och trevlig att umgås med. Att dom ska tänka på mig som en positiv person som alltid gör sitt bästa i alla situationer och som alltid finns där för andra och ställer upp. Det är en sån person jag vill vara och uppfattas som och jag kommer göra det som krävs för att det ska bli så.


Sen vill jag även passa på att säga att jag är så glad som han min älskade Tomas. Går inte att på ett lagomt sätt beskriva hur mycket han betyder. Han är den bästa människa jag nånsin mött och om jag så skulle leta i resten av evigheten så skulle jag inte hitta någon ens hälften så underbar som honom.

Tack för att du finns, baby. Jag älskar dig så mycket. :)


Oj, blev mycket skrivet idag. :)

Nu ska jag ta o städa lite innan kärleken kommer hem. :)


Här är lite bilder också förresten. Lillsnörp har verkligen vuxit. Från 9 veckor och 7 kg. till 5 månader och 18 kg. Lilla sötproppen.

Och imorgon blir han hela 5 månader stor! :)


9 veckor gammal.

Den här bilden togs 5/12 2009. Samma dag som vi hämtade honom. :)

  

Bild tagen i parken utanför oss 8/12 -09

  

8/12 -09

  

8/12 -09


  

10/1 -10


Bus i Noliaparken 27/2 -10

 

Noliaparken 27/2 -10

  

Noliaparken 27/2 -10  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 10 september 2010 16:32

...kika in på vår nya blogg! :)   http://marremedmera.blogg.se ...

Av Marie - 8 april 2010 10:15


..bloggen till ny adress! :)   Och alla ni som följt den här bloggen - följ med dit för en ännu mer angenäm upplevelse & kontanta uppdateringar! ^^,   http://marremedmera.blogg.se        ...

Av Marie - 5 april 2010 12:26

jäklar så seg idag. blev ordentligt sent innan vi somnade igår. såklart kom vi på hur enormt hungriga vi var när klockan var på tok för mkt men som jag brukar säga: man ska aldrig gå o lägga sig hungrig. då somnar man aldrig!! så vi hade mysig ma...

Av Marie - 30 mars 2010 11:59

Sköna tisdag! Vackert väder ute och jag är så glad för varje dag det inte kommer snö! :) I eftermiddag väntar jobbet men det blir inte ett jättelångt pass. Börjar 15:30 och slutar imorgonbitti kl 8:00. Skönt ändå att ha hela dagen kvar..dessutom ...

Av Marie - 26 mars 2010 12:02

Idag är det fredag. Jag tycker dagarna bara springer iväg. :) Dock är det en riktigt seg dag idag..har varit lite trött nu senaste dagarna men känns ändå som att jag är lite piggare idag..jätteskönt. När älskling slutar idag ska vi åka iväg på ett ...

Ovido - Quiz & Flashcards