colliecorner

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

one of those demolitiondays.

Av Marie - 18 mars 2010 21:34

Idag har det varit en mycket intressant dag.

Jag har nämligen varit på utbildning/föreläsning om autism och ni skulle bara veta hur duktig föreläsaren var!

Jag har nog aldrig nånsin tidigare antecknat så mycket som jag gjorde idag. Tror det blev 6 st. A som jag sen ska renskriva. Får bara hoppas att jag kan läsa själv vad jag skrivit..pennan glödde där ett tag. :)


När jag sedan kom hem vid 15:30 så möttes jag av en synnerligen trevlig och mycket kreativ överraskning! :)

Lilla hjärtat Gibson hade kommit över reklamen som jag, puckat nog, lagt i hallen just precis i höjd för honom. Och ni förstår att han ÄLSKAR papper av någon outgrundlig anledning. :)

Ni kan ju tänka er själva - det var rena rama konfettipartyt!! Vackert nog hade han hållit till på sin plats så han hade det nog både mysigt och väldigt roligt medan han beslutsamt rev sönder allt papper till molekyler. ^^,

Givetvis var jag ju tvungen att ta bildbevis på det hela..haha, jag kan ju verkligen inte bli arg heller. Allt var ju mitt fel! :)


I övrigt känns det som att dagen bara försvunnit. Förstår inte vart den tog vägen. Var till affären en sväng och letade efter en kalender/almanacka men icke. När jag till slut hittade en drabbades jag av en smärre chock - det är ju sinnessjukt vilka vansinniga priser det är. Herregud och aldrig, tänkte jag. Så jag köpte mig en snarlik, fast med bara linjerade blad så jag nkte helt enkelt göra min alldeles egna, personliga (och givetvis myyycket snyggare) kalender. ^^,

Ibland måste man ta fram sin kreativa och konstnärliga sida. :)


Nu är kl. redan 21:45 och det börjar bli dags för kvällspromenaden. Skönt. Det har ju äntligen slutat snöa och det är heller inte så kallt ute. Efter det blir det att fixa min kalender och sedan renskriva anteckningarna från föreläsningen. Imorgon ska jag till vackra Pampas, Anna-Karins kärlek. :) Hon åkte till Övik igår så klart jag hjälper henne med hästen under tiden så hon kan åka. Hon är ju en pingla som ställt upp och varit med Gibson också när det har behövts. Nöjet är helt o hållet på min sida. Länge sen jag var i stallet och saknar verkligen hästars närhet ibland. Gibson tycker dock att det är lite läskigt med dom stora bestarna. Jättebra att han får vara med i alla möjliga tänkbara miljöer..vill inte ha nån feg liten skvätthund sen. :)

Jobb imorgonkväll och det ska bli himla trevligt. Det ser jag fram emot. :)

Jag vet att jag sagt det åtskilliga gånger tidigare men jag måste ändå säga det igen - jag har haft sån tur. De andra som jag jobbar med är verkligen superhärliga människor allihopa och jag ser verkligen fram emot varenda arbetspass. Känns knappt ens som att man ska jobba. Hur som helst - jag trivs verkligen sååå himla bra och dom är så snälla och gulliga. :)


Nej, nu är det verkligen dags för att gå ut en sväng. Behöver lite syre så jag kan åtstadkomma nåt vackert sen. :)


Här ser ni också vad exakt det var Gibson hade roat sig med under tiden han var ensam. :))



Lillsnörp tagen på bar gärning. ;)



Vackert va? :)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 10 september 2010 16:32

...kika in på vår nya blogg! :)   http://marremedmera.blogg.se ...

Av Marie - 8 april 2010 10:15


..bloggen till ny adress! :)   Och alla ni som följt den här bloggen - följ med dit för en ännu mer angenäm upplevelse & kontanta uppdateringar! ^^,   http://marremedmera.blogg.se        ...

Av Marie - 5 april 2010 12:26

jäklar så seg idag. blev ordentligt sent innan vi somnade igår. såklart kom vi på hur enormt hungriga vi var när klockan var på tok för mkt men som jag brukar säga: man ska aldrig gå o lägga sig hungrig. då somnar man aldrig!! så vi hade mysig ma...

Av Marie - 30 mars 2010 11:59

Sköna tisdag! Vackert väder ute och jag är så glad för varje dag det inte kommer snö! :) I eftermiddag väntar jobbet men det blir inte ett jättelångt pass. Börjar 15:30 och slutar imorgonbitti kl 8:00. Skönt ändå att ha hela dagen kvar..dessutom ...

Av Marie - 26 mars 2010 12:02

Idag är det fredag. Jag tycker dagarna bara springer iväg. :) Dock är det en riktigt seg dag idag..har varit lite trött nu senaste dagarna men känns ändå som att jag är lite piggare idag..jätteskönt. När älskling slutar idag ska vi åka iväg på ett ...

Ovido - Quiz & Flashcards