colliecorner

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

we go fashion.

Av Marie - 30 mars 2010 11:59

Sköna tisdag!

Vackert väder ute och jag är så glad för varje dag det inte kommer snö! :)

I eftermiddag väntar jobbet men det blir inte ett jättelångt pass. Börjar 15:30 och slutar imorgonbitti kl 8:00. Skönt ändå att ha hela dagen kvar..dessutom trivs jag ju så bra på jobbet så det gör mig inget alls att jobba. :)

Imorgon (tror jag det blir) bär det iväg till familjen i Kramfors för en visit. Alltid skönt att träffa dom..nackdelen är att jag alltid saknar min älskling när jag är borta..det bästa vore ju helt klart om han följde med. :)

Dock jobbar han ju heltid (och säkert mer därtill) så blir ju svårt att få ledigt.  Men det hade varit underbart kul! :)


Nu i dagarna har jag & Tomas farit runt på lite olika möbelbutiker! Helt fantastiskt vilka underbara möbler det finns och alla möjligheter till att inreda sitt hem till ett palats! Nu har vi förvisso redan ett palats men vi har tänkt att göra om det lite! ;)

För tillfället har vi en gigantisk divansoffa som tar upp i princip en hel vägg då den är över 3 meter lång. Riktigt snygg och mysig men vi har väl tänkt oss en något mer sofistikerad, "vuxen" look på rummet. :)

Framöver har vi även tänkt att göra om vårt gästrum som just nu inte alls faller oss i smaken. Men vi tänkte hur som helst börja med varadsgrummet där vi trots allt spenderar mest tid. För sovrummet är redan underbart, likaså köket. :)

Ja, gud, alltså...min sambo borde bli inredningsarkitekt/stylist! Han är grym!! :)

Här nedan får ni ett litet smakprov på de möbler vi kikat på hittills. Inte billigt, men vad gör man inte? :)


Har f.ö fått tag på lite nytt på klädesfronten också och jag är såå nöjd & glad! :)

Jag skulle nog även behöva ett par nya skor nu under våren men så länge snön ligger kvar så kan det vänta. Det känns som att det inte är så aktuellt att skutta runt i pumps eller ballerinaskor just nu nämligen. :)

Men kolla kan man ju alltid göra..Den som vet någon onlineshop med läckra skor kan ju gärna få skicka sitt tips! :)


Oh, förresten...såg den nya LG GW620 på reklamen tidigare, så jag gick in o läste lite om den! Där har vi (verkar det som) en telefon som skulle passa mig utmärkt! :) Sen är jag nog allt lite nyfiken på Android också..operativsystemet i telefonen. Dessutom har den öppen källkod, vilket innebär att du kan sätta din egna personliga prägel på telefonen. Det finns ca. 20.000 applikationer att ladda ner nämligen och de allra flesta är dessutom gratis! :)

Ja, den skulle kunna vara något. Men det får bli en senare fråga! :)


Nu ska jag börja packa väskan för jobbet och även förbereda lite inför trippen till föräldrarna så jag slipper det imorgon.

Njut av bilderna så länge..det gör jag! ^^,


En sån här soffa har vi tittat på, fast utan divandelen, alltså en vanlig 3:a. Fantastiskt snygg och väldigt skön att sitta i. Inget bestämt om det blir just den än..vi ska kolla runt lite till. :) Men visst är den snygg? :)



  

Det är väl självklart att min älskade ängel ska sitta skönt? :)

Den här pärlan provsatt vi igår på MIO och det är ungefär 100 gånger skönare än den ser ut att vara...och den ser verkligen riktigt skön ut! Modellen heter KINO. Helt fantastisk!! :)   


     

Jag har länge velat ha en sån här underbar liggfåtölj så vi har varit och tittat på dessa två. Det lutar åt att det blir den gråspräckliga. Vansinnigt snygg och galet skön! :)

Denna enormt snygga bäddsoffa har vi tänkt oss till gästrummet. Där tänkte vi köra lite retro-stuk och den här kommer att bli helt perfekt där inne tillsammans med en ny fondvägg! ^^,     


Även det här skrivbordet har vi tänkt till gästrummet. Betydligt mer praktiskt än det vi har idag och dessutom skitsnyggt! :)



Såhär ser vår nuvarande soffa ut. Otroligt läcker men en aning stor. :)

Sist och faktiskt minst.. :)

Detta är mobiltelefonen jag nämnde tidigare. Perfekt med QWERTY-tangentbord och att den har såå många möjligheter!

 
 
Ida

Ida

31 mars 2010 23:34

Hej! ååh tack så mycket! :D vad glad jag blev för din kommentar. :) Jag experimenterar en del i photoshop när jag gör mina headers. ;) Finns en hel del bra tips på nätet! så brukar kolla runt och inspireras.

Din blogg är ju också himla fin! Verkar ju vara riktigt intressant också.

http://adara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 10 september 2010 16:32

...kika in på vår nya blogg! :)   http://marremedmera.blogg.se ...

Av Marie - 8 april 2010 10:15


..bloggen till ny adress! :)   Och alla ni som följt den här bloggen - följ med dit för en ännu mer angenäm upplevelse & kontanta uppdateringar! ^^,   http://marremedmera.blogg.se        ...

Av Marie - 5 april 2010 12:26

jäklar så seg idag. blev ordentligt sent innan vi somnade igår. såklart kom vi på hur enormt hungriga vi var när klockan var på tok för mkt men som jag brukar säga: man ska aldrig gå o lägga sig hungrig. då somnar man aldrig!! så vi hade mysig ma...

Av Marie - 26 mars 2010 12:02

Idag är det fredag. Jag tycker dagarna bara springer iväg. :) Dock är det en riktigt seg dag idag..har varit lite trött nu senaste dagarna men känns ändå som att jag är lite piggare idag..jätteskönt. När älskling slutar idag ska vi åka iväg på ett ...

Av Marie - 23 mars 2010 08:55


Godmorgon! :)   Idag började dagen riktigt tidigt. Sitter på jobbet nu och ska snart iväg. Jobbr till 16 idag så har några timmar kvar...men å andra sidan tycker jag att tiden alltid går fort när jag jobbar. Trivs så väldigt bra och det är ju ver...

Skapa flashcards