colliecorner

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Marie - 4 februari 2010 23:33

Ja, det blev lite tok idag. Jag är som sagt hos mina föräldrar och hälsar på och skulle ha åkt hem idag men detta eländes oväder satte käppar i hjulen. :|

Det var visst en hel del olyckor norröver också och man vill ju inte riskera att något händer..så det blev så att jag stannar en natt till.


Har varit en lugn och skön dag idag. Jag har varit o handlat lite med min mor. Var in på Lantmagasinet här också vilket slog mig med häpnad! Jag trodde att det skulle vara nåt i stil med ÖB fast med djurprylar av b-kvalité men det var ju hur bra som helst. Där fanns ju precis allt man kan tänka sig att behöva (och absolut inte behöva med desperat vilja ha ^^,) så vi gick en sväng där i kikade. Framförallt var jag ju ute efter hundmat eftersom det nu blev så att vi stannar ytterligare en natt men såklart fanns inte märket vi har hemma. Vi kikade runt lite innan jag gick till personalen och frågade men nej, det säljs inte där. Och ingen annanstans i Kramfors heller för den delen. Toppen!

Hur som haver så stannade jag upp o kollade lite extra på Carrier Junior och läste lite på innehållsförteckningen. Det visar sig att det innehåller mkt mer och har dessutom hägre smältbarhet än det foder vi haft hittills. Även om varken det vi har eller detta är ett sånt där jättedyrt foder så  tycker jag ändå att dom lagt fokus på sånt som hunden verkligen behöver.

Dessutom är det vetefritt vilket jag tycker är ett plus. När han var valp och vi hämtade honom åt han ICA`s valpfoder och jag kan säga som så att så många och stora "högar" som han lade då varje dag var helt surrilt. Jag är väldigt mån om att lillhjärtat får i sig allt han behöver, att pälsen håller sig fin och att magen mår bra och nu har jag suttit och "forskat" kring Carrier en stund och kommit fram till att det nog faktiskt kommer funka bra. Man kan ju aldrig veta helt säker förrän man provat men blir det ett byte nu så kommer det att få fortsätta vara så. Då vet jag att det alltid går att köpa via Foderbilen och då får man det dessutom levererat hem till dörren..för några futtiga kronor. (här kan ni se fraktvillkor o kostnad..väldigt billigt är det faktiskt)

Sen finns det ju inte bara foder till hund & katt där..det finns allt från böcker, hundkläder och pälsvårdsprodukter så missa inte det. :)

Ni kan förresten klicka på bilden nedanför om ni vill veta lite mer om fodret.



  




Nu börjar det blir dags att knyta sig. Har redan packat väskorna och tänkte försöka komma iväg rätt tidigt imorgon. Ska nog till svärföräldrarna på middag imorgon lät det som. Kommer bli hur mysigt som helst. :)

Ska bli underbart att komma hem till min älskade man. Han är den bästa!


Den som har bra tränings/aktiveringstips att komma med får väldigt gärna göra det. Vi klickertränar ju förvisso men ibland står det helt enkelt bara stilla, trots att det finns miljoner saker man kan lära in om man så vill. Nästa grej blir iaf att lära honom backa. Man vet aldrig när det kan bli användbart. :)


Nåväl..ha en trevlig kväll.

Nu blir det nattis för mig.

Ovido - Quiz & Flashcards