colliecorner

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Marie - 6 februari 2010 12:45

Igår kom jag hem igen efter att ha varit hos mina föräldrar sen i tisdagsnatt. :)

Det har varit jättebra där och jättekul att träffa allihopa men det är ju lite skönt att få komma hem. Man har ju trots allt sina rutiner som man går efter varje dag både för min egen del och för hundens del.

Hann umgås mycket både med mamma o pappa och med syskonen, lite extra då med mina småsystrar, dom äldre av dom yngre. Vi är ju några stycken så det är väl kanske inte så lätt att hålla reda på. :)

Jag är ju äldst (26), sen vår bror Fredrik (24), sen kommer Kikki (22), sen Elin (16) och sist lilla Julia (7).

Dom är världens bästa allihopa! :)


Gibson har haft the time of his life, skulle jag tro. Dels älskar han Elins katt Selma som ofta och gärna stryker omkring och placerar sig så till att han kan se henne men inte få tag i henne. Hon är ju dock inte rädd för fem öre vilket är himla bra..då slipper man oroa sig för att hon ska klösa ifrån.

Sen har han även lekt en del med Tindra, som är Kikkis lillskrutt på ca. 5 månader. :)

Vi tog en jättehärlig promenad i förrgår, gick runt Östby och sedan ner på isen och det var himla mysigt, trots att vädret var jäkligt tvivelaktigt.

Bäsarna rejsade runt på isen fram o tillbaka och hade jättekul. Sen kom Kikkis sambo ner med deras kralliga mix Diesel..klart han skulle få vara med o busa också. :)

Gick faktiskt mycket bättre än jag trodde..jag ska erkänna att jag är lite fjompig ibland när det kommer stora hundar som jag vet är dominanta men det ska vi inte tala högt om..jag försöker skärpa till mig och INTE överföra nåt sånt där på Gibs. :O

Men hur som helst.....Diesel höll på att vifta av svansen och tyckte sen att han skulle sätta den här lille hårbollen på plats o visa vem som bestämmer. Men det var inte alls så farligt. Lite juck en par gånger (vilket han fick rejäl åthutning för av syster) men sen gjorde han något som han måste ha ångrat efteråt - han rammade syrran och började jucka på henne! Behöver jag säga att det INTE var populärt? :)

Det fick han iaf veta också. :)

Lite kort om veckan bara..den var riktigt bra.


Så väldigt skönt att få komma hem till älskling igår och krama om honom. På drygt 3½ år så har vi aldrig varit ifrån varandra mer än 2 nätter i rad..nu blev det 3 (!) och det var så mys att krypa in i hans famn. ^^,

Min ängel..den bästa. :)


Trodde faktiskt att grejjerna (kläder, sele o lite annat) till Gibs skulle ha kommit senast igår men det gjorde det inte...attans. Hade varit bra att ha nu under helgen. Ska bli jättekul att se hur allt passar på honom. Kommer nog bli jättefint iaf och naturligtvis bjuder vi på modevisning här på bloggen sen! ^^,


Igårkväll fick Gibson även sin första dusch. :)

Så jäkla synd att jag inte hade möjlighet att ta lite foton, haha..han såg så ynklig o söt ut! :)

Hittade inte schampot som min syster rekommenderade (K9 Competition) utan det blev ett som heter Cani Care istället. Luktar fräsht och pälsen blev jättemjuk och det var inte så dyrt heller. :)

Jag köpte en flaska på 250 ml. för 89 kr. tror jag det var. Stannade till på Granngården och kollade lite där.

                                                  


      

(klicka på bilden så kommer ni till en sida där ni kan läsa mer om produkten)


Fanns även jättefina selar och speciellt en jag hittade verkade lite extra bra. Framförallt priset som skulle vara 89 kr. När jag kom till kassan kände jag mig tvungen att fråga om priset verkligen stämde..då klickar hon in den och ger mig den hemska prisuppgiften 209 kr.. :/

Det var egentligen nåt b:igt halsband som skulle kostat 89 kr. men det var så o-ordning så jag trodde att det var selen...skitars, också. :/

Jaja, finns säkert MYCKET billigare nån annanstans..fast dom hade ändå bra priser där. :)


Nu är det snart dags för lillen att få gå ut o röra på sig lite. Tur det inte är så kallt idag.





Bjuder på lite nya bilder på Gibson... :)


          



...och en på oss! :))

  

Ovido - Quiz & Flashcards