colliecorner

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Marie - 8 februari 2010 11:10

Jaha, då var det ny vecka - igen.

Kan inte förstå var tiden tar vägen, tycker det går så himla fort bara. Kanske har att göra med åldern. Dom säger ju att ju äldre man blir desto fortare går tiden.  Kan nog kanske mycket väl stämma.


Vi har haft en riktig latar-helg här på västra sidan stan. Blivit en del film, mat o bak. Igår såg vi "The Road"..den nya med Viggo Mortensen och nää, alltså..det sågas rejält!! Kanske var jag som hajpade upp den på tok för mkt innan vi såg den men den var verkligen deprimerande, det kom vi överens om ganska omgående. Grå, mörk, tyst..bara eländig o miserabel, helt enkelt. Inget jag rekommenderar alls! Har ni annars funderat på att se en film med Jessica Biel som heter "Powder Blue" så kan jag säga direkt även gällande den - gör vad ni kan för att undvika den! Den var ännu sämre och ännu mer deprimerande än den förstnämnda. Minns att jag bara satt rakt upp o ner efter att ha sett den och bara ångrade, ångrade, ångrade mig att vi hade sett den. Däremot tycker jag att den som inte gjort det ska se "The Upside of Anger". Kan förstå om man tycker att den inte låter så bra...men det är den. :)


Nu ska jag strax göra mig klar o åka iväg en vända med Gibson. Han behöver verkligen komma ut och få röra lite på sig. Stackarn..har varit så himla rastlös i helgen. Jag har varit dödstrött och knappt orkat röra mig och han är ju heller inte en sån som bara måste röra på sig hela tiden. Men jag vet ju hur kul han tycker det är att få vara ute o springa, snosa överallt, skutta lite i djupsnön osv. så det är ungefär vad vi ska göra sen. :) Skulle dock ha behövt hitta nåt ställe närmare hemmet där man kan låta honom vara lös...blir så dyrt att åka 1 mil enkel väg varje gång man vill göra så. :P

Nog kan man väl ta bilen till ett närmare ställe men då är ju problemet följande: hittar jag hem igen? :O

Om man åker till nån skog i närheten, släpper hunden, vandrar på runtrunt o rakt ut så är det ju inte så jäkla säkert att jag hittar tillbaka sen. :)

Men hunden skulle säkert ha skitkul. Får sätta GPS på mig själv och ge älskling en sändare så han kan hitta mig! ^^,

Nä, skämt åsido..löser sig nog. :)


Nu ska jag gå o göra lite nytta o sen väcka upp hunden som sover som en stock.


Later!

Ovido - Quiz & Flashcards